Heb jij altijd gedroomd van een eigen webshop? Twijfel je nog waarin je een webshop wil beginnen? Online shoppen groeit steeds harder dus er zijn genoeg kansen die je kunt pakken! Ervaring of geen ervaring een webshop starten kan iedereen! In deze blog vertellen wij handige tips die je voordat je begint moet door nemen.
 

Maak een plan 

Als jij eindelijk weet waarin je een webshop wil beginnen, maak dan een concreet plan en zet het op papier. Zorg ervoor dat je hierin een aantal criteria verwerkt:
  1. Bedenk wat jouw webshop speciaal maakt en hoe jij je gaat onderscheiden van andere op de markt;
  2. Zoek uit welke juridische regels betrekking hebben op jouw webshop;
  3. Bedenk waar jij jouw producten gaat inkopen en hoe je deze wil verkopen;
  4. Kies een verzendingsdienst;
  5. Stel een domeinnaam vast.

Maak het officieel 

Schrijf je in bij de Kamer van Koophandel (KVK). Als je iets gaat verkopen ben je verplicht om je in te schrijven bij de KVK en belastingdienst. Je dient je te houden aan de bijbehorende wet- en regelgeving. Als je jouw webshop hebt ingeschreven kun je deze rustig bouwen en je hoeft pas bezoekers toe te laten als je webshop af is.

Nu gaat het beginnen 

Begin met de zoektocht naar de producten die jij wil gaan inkopen. Bendenk vooraf hoe groot jij jouw collectie wil hebben en welk budget je hiervoor vrij maakt.
Let op: zorg ervoor dat je niet al het budget in de collectie steekt, maar ook iets overhoudt om jouw webshop online te promoten.

Als je de collectie heb gekozen en binnen hebt kun je beginnen met het inrichten van jouw webshop. In de meeste gevallen moet je de collectie nog fotograferen voordat het direct online kan. Zorg ervoor dat er bij alle producten een duidelijk productbeschrijving is. Zorg ervoor dat je de huisstijl op alle pagina’s doorvoert om de wesbhop een proffesionele uitstraling te geven. Er zijn een aantal belangrijke pagina’s, naast de producten die je moet hebben, waaronder de homepagina, over ons en contact. Zo kunnen bezoekers alle informatie lezen over het bedrijf, dit kan vetrouwen opleveren.

Wat het vertrouwen van jouw bezoekers ook vergoot is het zien van een keurmerk. Door de ondersteuning van reviews krijgt jouw webshop een betere positie. Tegenwoordig kunnen reviews niet meer ontbreken, want 8 op de 10 online kopers laat zich beïnvloeden op basis wat zij lezen.

Er is geen advies voor een startkapitaal, dat is persoonsafhankelijk. Je moet kijken welk bedrag jij in het bedrijf wil steken, hoe groot je de collectie wil en hoeveel je wil in investeren in marketing activiteiten.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *