Gefeliciteerd je webshop staat online, maar nu vraag je je misschien af hoe krijg ik meer bezoekers naar mijn webwinkel? In dit blog bericht zetten wij enkele opties voor je op een rij.

Verkeer naar je webshop via Social Media

Waarschijnlijk is dit de eerste optie waar je zelf ook wel aan gedacht hebt, alleen waar de meeste webshops zich in vergissen is dat social media niet meteen klanten opleveren. Als je gaat kijken naar het gedrag van de consument op social media, dan zijn ze vaak bezig met entertainment. Ze zijn op dat moment niet direct op zoek naar een product en gaan je vaak volgen, omdat ze wel ergens geïnteresseerd zijn in wat je doet. Echter de fout die veel webshops maken is dat ze de hele dag hun producten in de etalage hangen ‘om te verkopen’. Omdat wij als mens dagelijks heel veel informatie krijgen, zijn we geneigd om deze berichten vaak door te scrollen. Dit is alleen niet wat jij wilt.

Dus wat moet je nou wel doen? Ga inspireren en informeren? Ja je wilt je producten verkopen, maar die ga je niet verkopen als mensen er niet naar op zoek zijn en je berichten door scrollen. Door leuke content te plaatsen, zal je zien dat je veel meer interactie krijgt met jouw volgers. Hierdoor ga je een band opbouwen en ben jij degene waar ze aan denken zodra ze op zoek zijn naar een product.

Verkeer naar je webshop via Pinterest

Pinterest is niet nieuw, je kent het waarschijnlijk al jaren. Wel is het een steeds belangrijker kanaal wanneer het gaat om bezoekers naar je webwinkel te krijgen. Pinterest wordt namelijk anders gebruikt dan bijvoorbeeld Facebook of Instagram. Bezoekers zijn echt bewust op zoek naar informatie en inspiratie en dat heeft een reden. Doordat ze bewust op zoek zijn naar iets, ze hebben waarschijnlijk een “probleem”, zijn ze veel sneller geneigd om een product te kopen. Dus zorg er dan ook voor dat jouw producten en de sfeerbeelden van je producten te vinden zijn op Pinterest. De kans is namelijk veel aannemelijker dat deze groep wat koopt, dan je volger op de andere socialmediakanalen. Een ander bijkomend voordeel van Pinterest, je pin verdwijnt niet. Waar je bericht op facebook en Instagram verdwijnt na een aantal uur, blijft jouw pin naar boven komen in de zoekresultaten. Dus: Pinnen maar!

Verkeer naar je webshop via Youtube

Ja we zeggen het echt: YouTube! Heb je een product die veel uitleg kan gebruiken of echt een fysiek probleem oplost of juist geschikt is om wat mee te gaan maken. Ga dan filmpjes plaatsen op YouTube. De gebruiker op YouTube is namelijk, net als die van Pinterest, op zoek naar informatie en inspiratie. Doordat jij filmpjes gaat plaatsen die dat vervullen heb je een connectie met de kijker en kun je ze gemakkelijk naar je webshop leiden. Plaats daarom ook altijd een linkje van je product en/of webshop in de omschrijving van de video. Ook bij YouTube verdwijnt je video niet na een aantal uur en kan deze voor een langere periode voor verkeer naar je webshop zorgen.

Verkeer naar je webshop via google

Google is de plek om verkeer te krijgen naar je webshop. Als iemand in Google wat zoekt, dan zijn ze op dat moment echt op zoek naar een product en is de koopintentie het grootst. Maar hoe word je nou gevonden in Google? Het antwoord: Content. Al weet je nog niets over SEO (Search engine optimalisation) en heb je geen idee welke dingen erbij komen kijken, ga dan content toevoegen aan je website. Schrijf product teksten, schrijf categorie teksten en ga vertellen over je webshop, over jou en over je producten. Op die manier weet Google wat je verkoopt en kunnen ze je in de zoekresultaten naar voren laten komen.

Nog meer opties

Er zijn nog veel meer dingen mogelijk, ga samenwerken met bloggers, ga offline op markten staan, je kunt het zo gek niet bedenken, maar zorg voor naamsbekendheid en de mensen komen vanzelf naar je webwinkel.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *