Als je gaat beginnen met het starten van een webshop, wil je natuurlijk wel dat je ook wat gaat verkopen. Je bent waarschijnlijk niet de enige webshop met jouw aanbod. Er zijn waarschijnlijk nog een hoop andere die ongeveer hetzelfde verkopen. Daarom is het belangrijk dat je probeert om zo hoog mogelijk in Google te staan. In dit blog vertellen wij jou wat je kunt doen om hoger in Google te komen.

Wat kun je doen om je webshop hoger in Google te krijgen?

Google maakt gebruik van een soort robot die ook wel de spider of de crawler genoemd wordt. Deze robot beoordeeld jouw webshop op verschillende dingen. De uitkomst van deze beoordeling is jouw positie in Google. Hoe meer punten je scoort bij de spider, hoe hoger jouw webshop in Google komt. De vraag is dan natuurlijk: Hoe score je meer punten bij de crawler?

Het belangrijkste is eigenlijk dat jouw website gebruiksvriendelijk is, dat houdt in dat jouw site fijn is om te gebruiken voor bezoekers. Denk dan aan dingen als:

  • Duidelijke lay-out
  • Mooi en functioneel design
  • Duidelijke indeling
  • Snelle website
  • Eenvoudig navigeerbaar
  • De juiste informatie staat vermeld
  • Technisch actueel en up to date zijn
  • Relevante inhoud voor de doelgroep
  • Geschikt voor mobiel gebruik

Naast gebruiksvriendelijkheid is SEO ook een belangrijk aandachtspunt. SEO staat voor search engine optimization. Dit bereik je door teksten te schrijven met zoekwoorden. Zoekwoorden zijn woorden waar regelmatig naar gezocht wordt binnen een bepaald onderwerp. Door een zoekwoorden onderzoek te doen kun je erachter komen welke zoekwoorden jij moet gebruiken in jouw teksten. Je kunt eenvoudig een zoekwoorden onderzoek doen met de zoekwoorden tool van Google ‘’de zoekwoordplanner’’. Stop niet heel de tekst expres vol met zoekwoorden. Google heeft het namelijk door als je een onzin tekst maakt met alleen maar zoekwoorden. Zorg er daarom voor dat je een tekst schrijft waarin je zoekwoorden gebruikt, maar niet zo veel dat het opvallend en irritant wordt.

Het is ook belangrijk dat je unieke teksten op je website hebt staan. Je moet dus nooit letterlijk dingen overnemen van een andere site, ook geen product teksten van een leverancier. Ook dit kan de spider zien.

Je kunt ook gebruik maken van je meta beschrijving. Dit is een kort stukje tekst dat onder jouw pagina in de zoekresultaten staat. Hier onder zie je een voorbeeld van een meta beschrijving. Door een goede meta beschrijving toe te voegen aan je pagina’s, maak je klanten enthousiast en nieuwsgierig naar jouw pagina.

Begin met bloggen. Door te gaan bloggen en dit regelmatig te uploaden ziet Google dat je vaak actief bent. Dit wordt gewaardeerd en daarom zet Google je hoger in de lijst. Je kunt over van alles bloggen, zolang het maar interessant blijft voor jouw doelgroep.

Zo zijn er nog een hele hoop tips en tricks om je webshop hoger in de resultaten te krijgen, maar dit zijn de belangrijkste punten. Als je deze dingen toepast op jouw webshop begin je gelijk goed en kan het dus alleen nog maar beter!

Meer weten over hoe je hoger in Google komt met jouw webshop? Klik dan hier

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *