Het kan zijn dat jij niet zoveel geeft om jouw Instagrampagina, laat staan jouw biografie. Dat is niet zo slim. Tegenwoordig speelt social media een belangrijke rol bij mensen en zeker ook bij bedrijven. Er zitten miljoenen mensen op sociale media zoals Instagram. Laat staan hoe belangrijk het is voor je klanten. Een biografie is het eerste dat mensen van jou zien aan jouw pagina. Daarom is het belangrijk dat jij een goede eerste indruk maakt. In dit blog helpen wij jou met het invullen van jouw biografie!

Wat tips voor de opbouw van je bio

Het eerste wat mensen zien op Instagram is natuurlijk je gebruikersnaam en profielfoto. Zorg er dus voor dat deze duidelijk en sprekend zijn, maar dat je ook opvalt tussen de rest. Veel mensen kijken meestal al niet verder dan de 3 á 6 recente posts op je pagina en weten al snel of ze je willen volgen of niet. Nadat ze je profielnaam en foto voorbij hebben zien komen is het volgende al snel je bio. Je bio hou je gewoon simpel en kort, maar wel op een manier die opvalt. Het is ook dé ideale plek om een link naar je webshop te plaatsen.

Als je wat zoekt op Instagram, krijg je niet alleen zoekresultaten te zien met een overeenkomende profielnaam, maar ook de naam zelf. In je bio kan je een naam invullen en het is handig om iets anders te doen dan je bedrijfsnaam bijv. je eigen naam en wat je verkoopt. Dan ben je al sneller te vinden bij de mensen die naar specifiek dat product of die dienst op zoek zijn. Als je wat leuks of kleurrijks in je bio wilt zetten, kun je best emoji’s gebruiken. Zolang je het simpel, overzichtelijk en duidelijk houdt.

Personal Branding

Personal branding speelt een hele grote rol voor je klanten als ze je Instagram bezoeken. Het wordt ook steeds populairder en dat heeft zo zijn redenen. Personal branding houdt in dat je jezelf presenteert als een merk naar anderen. Je laat simpel gezegd gewoon zien wie jij als bedrijf bent en waar je voor staat. Hierdoor wordt het vertrouwen tussen jou en je klanten steeds groter.

Alleen met personal branding geef je jouw klanten het gevoel dat ze je kennen en met de tijd dus steeds beter kunnen vertrouwen. Het eindresultaat is dus nieuwe klanten die ook nog eens gratis reclame kunnen gaan maken!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *