Krijg je voor je gevoel te weinig bestellingen binnen op jouw webshop en ben je overtuigd dat dit anders kan? Wil je erop kunnen rekenen dat je een vast aantal bestellingen per week moet versturen? Begin dan aan het adverteren op Facebook! Je hoeft geen expert te zijn om een campagne en advertentieset te maken, met wat handige tips en tools kun jij dit ook zelf. Vergeet niet om er de tijd voor te nemen, de advertenties moeten continue in de gaten gehouden worden. 
Steeds meer bedrijven maken gebruik van deze manier om jouw webshop te promoten. In een aantal stappen leggen wij uit hoe jij zelf een Facebook advertentie kunt aanmaken.
 

Hoe kan ik een Facebook advertentie aanmaken?

1.  Kies een doelstelling voor de campagne

Het is super belangrijk om goed na te denken wat jij met jouw camapgne wil bereiken en welke resultaten je wil gaan zien. Als je dit duidelijk voor ogen hebt kun je op basis hiervan een campagne aanmaken. Kies in het scherm de juiste doelstelling en ga aan de slag!

2. Selecteer een doelgroep

Ga bij jezelf na wat je al weer over de doelgroep. Hoe meer informatie je hierover verzameld, hoe makkelijker het is om een advertentie aan te maken. Denk bijvoorbeeld aan de volgende aspecten: de locatie, leeftijd, geslacht, taal, demografische gegevens of interesses.
 

3. Bepaal waar jij jouw advertenties wil laten zien.

Als jij eenmaal de doelgroep hebt ingesteld kun je kiezen op welke plek jij jouw advertenties zichtbaar wil hebben. Dit kan op Facebook, Instagram, Audience Network en Messenger. Wij raden aan om dit vooral op Facebook en Instagram te doen. Je kunt kiezen voor een plaatsing op de tijdlijn of in een verhaal. Besluit je later dit uit te breiden kun je dit altijd nog aanpassen.


4. Stel het budget voor de campagne in

Zorg dat je ALTIJD het budget instelt waarmee jij wil adverteren. Zo zorg je ervoor dat Facebook alleen dit bedrag per dag uitgeeft en niet meer. Dit bedrag wordt verdeeld over alle advertenties die je hebt aangemaakt. Je voorkomt dat je meer uitgeeft als je vooraf in gedachte had. 
** Dan kan je nu eindelijk beginnen met het maken van die advertentie!


5. Kies hoe jij jouw advertentie eruit wil laten zien.

Bij het maken van een advertentie kun je uit een aantal opties kiezen. Je kunt een dynamische advertentie maken of je kunt het handmatig toevoegen. Als je voor handmatig hebt gekozen kun je kiezen voor een adverteren met een losse foto of video, een carrousel, diavoorstelling of collectie. Kijk wat er het beste bij jou content aansluit en zet de advertenties live.


6. Meet je advertentie 

Nadat je de advertentie hebt gepubliceerd kun je deze meten. Je kunt op basis van resultaten kijken welke advertentie beter presteert. De advertenties die duurder zijn en nog steeds niet opleveren kun je uitschakelen. Zo heb je dus iedere keer nieuw beeld materiaal nodig die je hiervoor kunt gebruiken. 
Tip: het is van belang dat je dit regelmatig bijhoud om zo optimale resultaten te behalen. 
 
Nieuwsgierig bekijk onze online trainingen en doe het zelf! https://www.mrsecommerce.nl/social-ads-voor-webshops/
Weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen? Wij kunnen dit voor jou doen, neem een kijkje op de webite. https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *