Tegenwoordig heeft niemand meer geduld en alles moet zo makkelijk mogelijk maken. Een goede usabillity is de manier waarop producten of een dienst worden gebruikt. Voor een goede usabillity kijken we hoe makkelijk het is om het doel te bereiken. Het succes van jouw webshop draait allemaal om de gebruikerservaring. In deze blog geven wij 5 tips om de usabillity van jouw webshop te kunnen verbeteren.

Het design van jouw webshop

Hoe jouw webshop eruit ziet kan ervoor zorgen dat klanten blijven of weg gaan. Met jouw webshop kun je overbrengen wat jij wil uitstralen. Een webshop moet daarom ook aantrekkelijk en overzichterlijk zijn, zodat de klant blijft. Een van de belangrijkste factoren van jouw webshop is de “home pagina”. Deze pagina moet een belangrijke boodschap en doel bevatten. Je kunt hiervoor gebruik maken van afbeeldingen. Een afbeelding kan het doel visueel maken.

Zorg ervoor dat jouw webshop een duidelijke navigatie bevat

Jouw webshop moet de gebruiksvriendelijkheid stimuleren. Het moet makkelijk te gebruiken zijn voor jouw potentiële klanten. Dit kan door het toevoegen van een navigatiebalk. Met deze navigatiebalk help je de de consument om bij hun zoekopdracht uit te komen. Met een navigatiebal kun je makkelijk van pagina’s wisselen. Om de zoektocht nog makkelijker te maken kun je er ook voor kiezen om een zoekbalk toe te voegen. Hiermee kan de consument nog gerichter zoeken.

Voeg hyperlinks toe aan jouw webshop

Wat is een hyperlink? Het is een koppeling die verwijst naar een ander document, internetpagina. Met een hyperlink ga je gemakkelijk naar een andere pagina of webshop. Het doel van deze link is om de gebruiksvriendelijkheid voor de klant te verbeteren, tegenwoordig wordt de pagina vaker gescant als gelezen. Met een hyperlink kun je er dus voor zorgen dat de klant sneller bij het doel uitkomt.

Richt jouw menu duidelijk in

Als consumenten jouw webshop bezoeken kijken zij vaak naar 2/3 pagina’s. Je moet het menu zo indelen waarin je de zoekopdrachten van jouw consumenten verwerkt. Hierdoor verklein je de kans dat consumenten jouw webshop verlaten, omdat zij direct de pagina vinden waarnaar zij opzoek zijn.

Desktop en mobile versie

Steeds meer mensen bezoeken een website via hun mobiele telefoon, hierin is een sterke toename te zien. Consumenten vinden het veel gemakkelijker om iets vanaf hun mobiele apparaat te bestellen. Dit komt ook doordat je op je mobiel makkelijk door wordt verbonden naar de juiste betalingsapp. Je hoeft alleen nog je code in te vullen en de bestelling is afegrond. Als webshop moet je ervoor zorgen dat je zowel een goede desktop als mobiele versie hebt.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *