Het succes van jouw webshop draait allemaal om naamsbekendheid. Hoe bekender jouw webshop is, hoe meer bezoekers jij kan trekken en wat leidt tot meer aankopen. Er zijn verschillende manieren om jouw webshop te promoten. De ene ondernemer lukt het om binnen een kort tijdsbestek een succesvolle onderneming op te zetten en de ander heeft meer tijd nodig. Het promoten van jouw webshop kan zowel organisch als betaald. Hoe kan jij als webshop eigenaar het beste jouw brand promoten?

1. Google

Er zijn een aantal tools die je kunt gebruiken om jouw webshop te promoten. Google speelt een grote rol in de plaats van jouw webshop op het internet. Je moet ervoor zorgen dat de URL van jouw webshop een hoge positie krijgt in de zoekresultaten van Google. Hoe hoger jij in Google staat hoe meer bezoekers er eindigen op jouw webshop. Als webshop moet je je bezighouden met SEO en zoekmachine optimalisatie. Dit kan je helpen om jouw webshop te positioneren.

Loop jij tegen het feit aan dat de concurrentie te hoog is om boven aan in Google te eindigen? Dan kun je er ook voor kiezen om dit anders aan te pakken. Je kunt gaan adverteren in Google. Je kunt gebruik maken van Google Adwords, hierdoor sta je altijd boven aan in de zoekresultaten. Als je ervoor kiest om te adverteren op Google moet je niet zo maar een campagne inzetten. Alleen met een goede campagne ga je resultaten zien en kun je meer producten in verkopen uit jouw webshop.

2. Social media

Op basis van je doelgroep kun je kijken van welke social media platformen jij gebruik gaat maken. Als jouw doelgroep aanwezig is op social media is dit de ideale manier om jouw webshop hiermee te promoten. Een groot voordeel van social media is dat organisch geen geld kost. Je kunt er ook voor kiezen om bijvoorbeeld betaald te gaan adverteren op Facebook en Instagram om zo jouw webshop onder de aandacht te brengen. Het prettige aan het adverteren op Facebook en Instagram is dat je zelf het bedrag kunt bepalen. Zo kan je soms met een klein bedrag al een groot bereik creëren. Hoe bekender jij wordt hoe sneller jij nieuwe orders binnenkrijgt voor jouw webshop.

Je kunt op social media er ook voor kiezen om te gaan samenwerken met influencers. De meest gebruikte platformen hiervoor zijn Facebook en Instagram. Influencers hebben vaak een grote invloed binnen een bepaalde doelgroep. Volgers zien influencers als expert, voorbeeld of vrienden. Kleine influencers werken vaak samen inruil voor het product. Wil je met grotere influencers samenwerken dan staat daar wel een vergoeding tegenover. Dit wordt bepaald op basis van de hoeveelheid volgers van de influencer.

3. Bloggen

Iedere webshop kan blogs schrijven, het maak niet uit in welke branche jouw webshop is. Ga bij jezelf na welke vragen jouw bezoekers hebben bij het aanschaffen van jouw product of dienst. Dit zijn al de eerste blog onderwerpen die jij kunt gebruiken. Je kunt ook starten met gastbloggen. Je kunt er ook voor kiezen een gastblog te schrijven. Vraag de blogger of zij een linkje plaatsen naar jouw webshop. Je zult merken dat je direct meer bezoekers krijgt. Blogs zijn goed voor je imago.

4. Korting

Ga jij met jouw webshop live en wil je hem gelijk goed op de markt zetten? Ga live met een kortingscode en geef jouw eerste bezoekers bijvoorbeeld 20% korting op de gehele collectie! Door te starten met een kortingsactie trek je vanzelf meer klanten naar jouw webshop! Als de klanten tevreden zijn met het product of dienst komen zij ook terug. Dit kan op lange termijn in je voordeel werken.

5. Google shopping

Naast het adverteren op Google, SEO en zoekmachine optimalisatie bieden zij ook Google shopping aan. Met Google shopping kun jij jouw producten terug laten komen in de zoekresultaten. Het wordt steeds meer gebruikt door verschillende merken, jij kan met jouw webshop hierin niet ontbreken. Je kunt hiermee veel nieuwe klanten bereiken.

 

Adverteren kost tijd. Je kunt geen advertentie aanzetten en hier niet meer naar om kijken. Tijd is een factor waar webshop eigenaren geen overvloed in hebben. Veel kiezen ervoor om dit uit te besteden aan en bedrijf om tijd te besparen en omdat zij er zelf vaak te weinig verstand van hebben om advertenties succesvol te laten draaien. Bij Mrs-ecommerce bieden wij de service aan om SEO-teksten te schrijven voor iedere categorie op uw website en nemen het adverteren op social media uithanden. Klinkt dit aantrekkelijk? Kijk dan op onze website voor de mogelijkheden!

SEO: https://www.mrsecommerce.nl/jouw-seo-uitbesteden/
Social media advertenties: https://www.mrsecommerce.nl/social-media-advertenties/

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *