Je zou denken dat het schrijven van nieuwsbrieven niet helpt, maar dat doet het zeker wel. 88% van de Nederlanders is ingeschreven op nieuwsbrieven. Het simpele mailtje wat verschijnt bij je klanten in de mail kan soms net dat extra zetje zijn. Natuurlijk moet je ze wel de optie geven om zelf simpel te kunnen uitschrijven en moet je de balans van de hoeveelheid nieuwsbrieven even leren, maar dat komt goed! In dit blog bespreken we het belang van de nieuwsbrief.

Voordelen van een nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een e-mail die je verstuurt met een relevant onderwerp voor de ontvanger, het is een handige marketingtool. Door onderwerpen in de nieuwsbrief te verwerken die de ontvanger interessant vindt trek je gemakkelijk hun aandacht. Je onderhoudt en bouwt een band op met je klanten. Je blijft interessant bij je doelgroep, daardoor kom je in contact met potentiële klanten.

Doordat jezelf de controle en overzicht erover hebt, is het ook makkelijker meetbaar. Je komt te weten hoe je doelgroep denkt, wat de meeste klanten aantrekt of wat ze van je verwachten. In de loop van de tijd weet je wat je kan verbeteren of vernieuwen.

Do’s and Don’ts

Maak een nieuwsbrief helemaal naar je eigen style en breng vooral je producten onder de aandacht. Je klanten gaan dan ook steeds vaker je huisstijl herkennen. Alleen zorg wel goed voor een balans tussen tekst en beeld. Het moet wel interessant en aantrekkelijk blijven voor de klanten. Het moet ook wel duidelijk blijven en dat doe je het beste om het kort en krachtig te houden, want natuurlijk moet niet alle informatie in 1 nieuwsbrief. Zet ook bij elke item een call-to-action knop. Je houdt het op deze manier ook aantrekkelijk voor de lezer.

Houdt alles zo duidelijk mogelijk en vermijdt vage onderwerptitels. Het moet ook niet overdreven zijn, maar het moet wel kort en krachtig overkomen. De titel is al vaak waar mensen bepalen of ze willen doorlezen of niet. Probeer ook niet veel content te proppen in één nieuwsbrief. Houdt het zeker speel met de afwisseling van tekst en beeld, maar let erop dat het beeld niet overneemt. Voor niet te veel call-to-actions. Het gaat erom dat je klanten iets gaan aanschaffen of actie ondernemen. Als je er dan te veel van zet, valt de interesse snel weg en dat willen we niet!

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *