Als webshop eigenaar is het belangrijkste doel natuurlijk verkopen genereren. De vraag is dan natuurlijk, hoe doe je dat? Het is belangrijk om te zorgen voor goede promotie voor jouw webshop. Dat kun je op verschillende manieren doen. Hoe simpel het wellicht klinkt, er zijn een hoop do’s en don’ts. In dit blog nemen we jou mee in de do’s en don’ts voor meer verkopen voor jouw webshop!

Don’t: Beginnen zonder doel

Je gaat een webshop beginnen. Je hebt overal aan gedacht. Je hebt jouw concept goed uitgewerkt, jouw webshop functioneert, je hebt een killer ‘’over ons’’ pagina, er staan contact gegevens en alle andere nodige informatie op de website staan, kortom je bent ready to go! Je vergeet echter één belangrijk ding… Je vergeet om doelen te stellen. Het is best begrijpelijk dat je lage of zelfs geen verwachtingen hebt, maar toch raden wij aan om doelen te stellen. Je hebt dan iets om naar toe te werken en iets om jouw resultaten mee te meten.

Do: Blijf ontwikkelen

Om te beginnen is het enorm belangrijk om jouw doelgroep goed in kaart te brengen. Ook al heb je dit al eens gedaan, één keer jouw doelgroep in kaart brengen betekend niet dat je dan klaar bent. Jouw doelgroep veranderd. Je zal moeten blijven vernieuwen en blijven kijken naar wat er wel werkt en wat niet. Blijf ontwikkelen!

Don’t: Inzetten op de verkeerde platformen

‘’Webshop x gebruikt TikTok, Facebook en Snapchat, dus dan doe ik dat ook!’’ dat lijkt misschien een goede reden, maar in werkelijkheid is het natuurlijk gebaseerd op niks. Het is belangrijk om jouw concurrentie in de gaten te houden, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat je ze gaat kopiëren. Je hebt (als het goed is) onderzoek gedaan naar jouw doelgroep. Doe vervolgens een onderzoek naar welke social media platformen passen bij jouw doelgroep. Zo weet je precies op welke platformen je moet inzetten. Het is natuurlijk zonde van je tijd om content te plaatsen op een platform dat je niks oplevert.

Do: Klantenservice, klachtafhandeling en het toepassen van feedback

Je kunt je elke dag blijven inzetten op promotie, maar als je niks doet met de feedback die je ontvangt kun je veel verkopen mislopen. Klantenservice en klachtafhandeling is enorm belangrijk, maar daarnaast is het ook van belang dat je je aanpast op basis van de feedback die je van jouw klanten ontvangt. Zo blijf je jezelf en jouw webshop verbeteren.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *