Bij het hebben van een eigen webshop komt meer kijken dan alleen een paar pakketjes op de post doen. Het wordt door veel mensen onderschat en dat is vaak de reden dat zij onderuitgaan. In dit blog geven wij jou weer een aantal onmisbare webshop tips!

Proefshoppen

Het kan enorm leerzaam zijn om zelf eens online te gaan shoppen bij vergelijkbare webshops. Je kunt dan kijken naar wat jij zelf wel, of juist niet, fijn vindt tijdens het winkelen. Probeer andere webshops feedback te geven op basis van jouw ervaring en gebruik deze feedback bij jouw eigen webshop. Je bent immers zelf ook consument.

Werk met reviews

Niet alle beginnende webshops doen dit, maar reviews zijn de beste vorm van mond-tot-mond reclame. Doordat nieuwe klanten positieve reviews over jouw webshop lezen, krijgen zij meer vertrouwen om aankopen te doen. Tuurlijk kunnen reviews ook negatief zijn, maar zolang jouw klanten kunnen zien dat jij jouw uiterste best doet om van deze negatieve reviews iets positiefs te maken, krijgen zij toch het vertrouwen dat zij nodig hebben om aankopen te doen.

Gebruik een keurmerk

Naast het weken met reviews kun je ook overwegen om een keurmerk te gebruiken. Dit kan je helpen een goede reputatie op te bouwen. Dit geeft mensen weer meer vertrouwen in jouw webshop.

Een killer ‘’Over ons’’ pagina

Het schrijven van een goede ‘’Over ons’’ pagina bereik je vier dingen: vertrouwen, gunfactor, overtuiging en toegankelijkheid. Je laat zien dat er echte mensen achter je webshop zitten, wat zorgt voor betrouwbaarheid. Je vertelt over jezelf en laat jezelf letterlijk en figuurlijk zien. Dit wekt sympathie op, mensen kopen jouw producten sneller als ze jou als persoon kunnen waarderen. Door jezelf voor te stellen op een ‘’Over ons’’ pagina, verlaag je de drempel om contact met je op te nemen, je kunt verbinding maken en nieuwe klanten aantrekken.

Onderscheid jezelf

Het belangrijkste aan het hebben van een webshop is dat je jezelf onderscheid. Er zijn miljoenen webshops, jij moet laten zien wat jouw webshop uniek en speciaal maakt. Zet deze punten op een rij en laat deze regelmatig terug komen in jouw communicatie.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *