Wanneer jij eindelijk de laatste stappen van het afronden voor jouw webshop hebt geregeld, je producten zijn geüpload en je klaar bent om jouw webshop online te zetten. Dan wil je natuurlijk zo veel mogelijk bezoekers trekken. Hoe zorg je ervoor dat jouw webshop onder de aandacht van (potentiële) klanten komt? In deze blog noemen wij een aantal voorbeelden hoe jij dit het beste kunt aanpakken!

SEO-teksten

De eerste stap die je kunt zetten is het optimaliseren van jouw webshop voor zoekmachines. Google speelt een hele grote rol in het leiden van klanten naar jouw webshop. Hier beginnen mensen met zoeken naar een product of dienst. Bij het schrijven van goede SEO-teksten moet je rekening houden met de juiste zoekwoorden, koppen en je kan nog wat doen met foto’s.

Je kunt er ook voor kiezen om het schrijven van deze teksten uit te besteden. Het voordeel hiervan is dat je je website in een keer voorziet van de juiste teksten. Hierdoor kan Google jouw webshop beter indexeren en meenemen in de zoekresultaten. Deze verandering zorgt voor nieuwe klanten waarvoor je niets hoeft te doen!

Social media

Een andere manier is om gebruik te maken van social media platformen. Je moet binnen jouw organisatie eerst duidelijk onderzoeken wie jouw doelgroep is, als dit bekend is kun je gaan kijken naar de platformen waar jouw doelgroep actief is. Maak alleen een account aan waar jouw doelgroep zich bevindt, anders is het zonde van je tijd. De platformen die op het moment het meeste worden gebruikt zijn:

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • TikTok


Adverteren op social media

Naast het plaatsen van organische content kun je er ook voor kiezen om te adverteren op social media. Organisch groeien kan tegenwoordig lastig zijn, het wordt steeds moeilijker om jouw klanten te bereiken. Het adverteren via Facebook en Instagram is goedkoper als adverteren via Google. Het voordeel is dat Facebook al veel informatie heeft verzameld over de gebruikers, hierdoor kun je heel gericht je doelgroep bereiken via advertenties.

Het adverteren op social media kan zorgen voor extra groei voor jouw webshop. Met adverteren bereik je veel meer mensen als met organische post. Je kan verschillende doeleinden instellen voor jouw advertentie. Zo kunnen advertenties zorgen voor meer naamsbekendheid en vertrouwen in jouw webshop.

Heb jij hier zelf geen tijd voor kun je dit laten uitbesteden. Dan gaan we samen kijken naar jouw doelen en welke advertenties wij hiervoor het beste kunnen inzetten. Bij de eerste advertentie beginnen we met een klein bedrag om te kijken hoe hierop wordt gereageerd. Als de advertentie werkt kun je ervoor kiezen om dit op te hogen.

Nieuwsbrieven

Een nieuwsbrief kan je helpen om klanten die al eerder bij jou webshop zijn geweest, terug te laten komen. Een nieuwsbrief kun je regelmatig versturen, wanneer je een nieuwsbrief te vaak verstuurd kunnen klanten zich uitschrijven van de mailinglijst. Zorg er dus voor dat je het niet te vaak verstuurd. In de nieuwsbrieven breng je klanten op de hoogte van bijvoorbeeld de nieuwe collectie, acties of geef je een kijkje achter de schermen. 

Blogs

Het schrijven van blogs kan je ook helpen om jouw webshop te promoten. Het schrijven van blogs is gunstig voor je SEO, omdat een blog uitgebreide informatieve informatie bevat. Deze scoren vaak goed in de zoekwoorden. Er bestaat ook een kans wanneer jij een goede blog schrijft, deze wordt gedeeld door andere en wordt doorverwezen naar jouw webshop. Met een blog bied je jouw klanten meer informatie over een dienst of product en kan stimuleren tot een aankoop.

 

 

Mrs-ecommerce kan al jouw zorgen uithanden nemen door het schrijven van SEO-teksten en het adverteren via social media om meer klanten naar jouw webshop te trekken! Voor meer informatie neem een kijkje op de website www.mrsecommerce.nl of neem contact met ons op per e-mail: team@mrsecommerce.nl of telefoon: 0850470224.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *