Als Google ergens van houdt is het een webshop met een goede blog vol zoekwoorden! Het schrijven van een blog zorgt ervoor dat jij als webshop meer waardering van Google krijgt. Met een blog kun je hoger in Google komen te staan. Met een blog ben je beter vindbaar en dit kan leiden tot meer verkopen. Echter, moet de blog wel relevante content bevatten. Wat is nou relevante content en over welk onderwerp kan jij als webshop een blog schrijven.

 

Waar kan jij als webshop over bloggen?

Jouw blog moet waarde creëren, bedenk naar welke informatie jouw bezoekers opzoek kunnen zijn. Bloggen werkt beter als dit frequent wordt gedaan dit hoeft zeker niet dagelijks, maar probeer 1 keer in de week of om de week te bloggen. Blogs zijn niet bedoeld om een commerciële boodschap te over te brengen.

 

Het bedenken van een blog onderwerp is makkelijker als je denkt:

 

  1. Je kunt een blog schrijven over de producten of dienst die jij aanbiedt.

In een blog kun je verschillende onderwerpen aansnijden. Behandel er niet te veel in een blog, maar schrijf over ieder goed idee een specifieke en relevante blog. Als je producten aanbiedt kun je in jouw blog de producten beschrijven en de eigenschappen in kaart brengen. Bied jij een dienst aan kun je uitleggen wat jouw dienst inhoudt en wat het voor de klant oplevert.

 

  1. Geef jouw bezoekers tips over hoe ze jouw product of dienst het beste kunnen gebruiken.

Je kunt een blog schrijven over hoe ze jouw product het beste kunnen gebruiken, hoe je het product het beste kunt wassen, onderhouden of schoonmaken. Bij een dienst is dit net iets anders. Je kunt het beste kijken naar de interesses van de doelgroep en over relevante onderwerpen schrijven die aansluiten bij jouw dienst. Je moet kijken of de doelgroep nog op zoek is naar bepaalde informatie.

 

  1. Je kunt de achtergrondinformatie van jouw bedrijf is een blog beschrijven.

Vertel jouw bezoekers over hoe het bedrijf tot stand is gekomen of waarom je gekozen hebt om deze producten aan te bieden. Je kunt in een blog ook meer vertellen over jezelf om een band te creëren met jouw lezers. Ook bij een dienst kun je een blog schrijven over hoe dit tot stand gekomen of hoe jij klanten wilt met jouw dienst kan en wil helpen.

 

  1. Een blog kan ook worden gebruikt om jouw bezoekers te inspireren.

Als je jouw bezoekers wilt inspireren kun je gebruik maken van beeldmateriaal, een moodboard of fotocollage. Door het te visualiseren kan lezer zich beter inbeelden. Kijk waar jouw doelgroep over wilt lezen. Bij een kledingwinkel kun je bijvoorbeeld een blog schrijven over de leukste festival outfits voor deze zomer of de mooiste glitterjurkjes voor jouw kerstdiner. Bij een dienst kun je een voorbeeld schetsen hoe het eruit kan gaan zien als een klant met jouw dienst aan de slag gaat.

 

  1. Speel in op de gebeurtenissen.

Bij een seizoenswisseling kun je een blog schrijven over welke kleding items niet kunnen ontbreken in jouw garderobe, schrijf over de nieuwe collectie of hoe jij het beste een nieuwe outfit kunt samenstellen. Heb jij een andere soort webshop maak dan een top 10 met bijvoorbeeld de leukste kerstcadeaus.

 

  1. Verwerk een stappenplan of tips in jouw blog.

Als je producten verkoopt kun je tips geven over hoe je dit het beste kunt gebruiken of welke producten het beste passen bij jouw zoekopdracht. Als je een dienst verkoopt kun je bijvoorbeeld een stappenplan opstellen hoe zij jouw dienst het beste kunnen gebruiken.

 

  1. Schrijf een blog over veranderingen in jouw webshop.

Ga jij een nieuwe collectie lanceren of voeg je een extra dienst toe? Dan kun je deze informatie in een blog verwerken. Je kunt ook een blog schrijven over leuke acties of samenwerkingen die plaats gaan vinden.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *