Door de toename van het online shoppen spelen productfoto’s een steeds belangrijkere rol. Bij een online aankoop is een productfoto ook het eerste wat consumenten zien en aanspreekt. De productfoto’s van jouw productfoto’s moet een goede indruk achter laten om uit eindelijk verkopen te kunnen generen. In een fysieke winkel kun je de producten zien en voelen, je krijgt een veel betere indruk van het materiaal. Online is dit anders, daarom is het van belang dat je goede productfoto’s hebt voor op jouw webshop dat even veel informatie en details geven als het zien van een product in de winkel.

Hoe maak je een productfoto voor op jouw webshop?

Wat betekend dan precies een ‘goede’ productfoto? Veel startende webshops maken veel foto’s met een mobiele telefoon. Door zelf productfoto’s te maken blijft er meer budget over om de producten in te kopen of promoten. Het uitbesteden van de productfotografie scheelt ook veel tijd die je ergens anders goed voor kunt gebruiken. Door proffesionele productfotografie kunnen bezoekers op jouw webshop de producten beter ervaren. Naast de zichtbare details is het ook van belang dat de producten op jouw webshop een geheel vormen, dit biedt overzicht. Bij het maken van productfoto’s zijn er een aantal aspecten waar rekening mee gehouden moet worden:
  • de producten moeten optimaal belicht worden om kleurverschil te voorkomen. Hiervoor kan gebruikt worden gemaakt van een fotostudio;
  • de productfoto’s moet altijd na bewerkt worden in de stijl van de webshop en alle oneffenheden moeten worden verwijderd;
  • de prodcutfoto’s moeten een egale achtergond bevatten (wit);
  • de productfoto’s moeten een evengroot formaat bevatten;
Als je eenmaal goede productfoto’s hebt gemaakt kunnen deze voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Naast dat de foto’s in de webshop worden gebruikt, kunnen deze ook worden gebruikt voor op de socials of voor het promoten van de producten om een grotere doelgroep te bereiken.

Concurrentie voordeel

Proffesionele productfoto’s leveren ook concurrentie voordeel op. Een proffesionele productfoto is dan ook direct te herkennen aan de belichting, helderheid en kwaliteit. In deze foto’s zijn de details van producten beter te zien, zo komt bijvoorbeeld het materiaal een stuk beter naar voren. Klanten kunnen hierdoor de producten beter ervaren en beoordelen. Op basis van goede productfoto’s vertel je de bezoekers wat voor webshop jij hebt.

Dus, een goede productfoto straalt kwaliteit uit wat zich reflecteert op de webshop.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *