Veel webshop eigenaren vragen zich af wat de toegevoegde waarde is van de Instagram shop.  Op Facebook kan je gemakkelijk de link van het artikel in de beschrijving zetten, maar dit werkt niet zo op Instagram. Instagram shopping is een functie binnen Instagram, dit helpt jouw als webshop producten in een bericht te taggen.
 

Waarom Instagram shopping?

Waarom moet je als webshop eigenaar Instagram Shopping aanschaffen? Instagram Shopping maakt het voor jouw volgers en bezoekers makkelijker om direct vanuit de app te shoppen. In de app worden producten op basis van persoonlijke aanbevelingen en interesses getoond. De voordelen van Instagram Shopping: 
  • Je kunt de producten uit jouw webshop taggen in je post;
  • De bezoekers van jouw Instagram account komen gelijk op de goede productpagina terecht;
  • Je kunt de producten van jouw webshop nu ook in story’s taggen;
  • Bezoekers kunnen door deze functie gemakkelijk door alle producten van jouw webshop scrollen;
 

Hoe werkt Instagram shopping?

Voordat je gebruik kan maken Instagram Shopping moet je eerst een Facebook shop aanmaken. Er zijn een aantal webshop software die het mogelijk maakt om de producten automatisch in te laden.
 
Om Instagram Shopping te kunnen gebruiken moet je rekening houden met een aantal voorwaarden:
  • Bij het aanmaken van de Facebook shop moet je minimaal 9 producten in jouw webshop hebben;
  • Je hebt een bedrijfsaccount op Facebook;
  • Je hebt je Facebook en Instagram account met elkaar gekoppeld;
  • Je hebt het logo van jouw webshop als jouw profielfoto ingesteld.

Tips voor Instagram Shopping

1. Kwaliteit staat op nummer 1#

Zorg ervoor dat alle foto’s die je gebruikt altijd goede kwaliteit bevatten. Tegenwoordig bieden mobiele telefoons ook steeds betere kwaliteit. Kan je gebruik maken van een proffesionele camera is dit zeker een aanrader. 

2. Instagram Shopping draait niet om het verkopen

Om ervoor te zorgen dat jouw profiel succesvol wordt moet je er eerst voor zorgen dat deze er goed uit ziet. Je moet ervoor zorgen dat jouw profiel er als een geheel uitziet. Zet ook storys in om een keer beelden achter de schermen te laten zien.
 

3. Gebruik meer als alleen foto’s

Instagram was altijd het platform om creativiteit in foto’s te verwerken. Tegenwoordig is dit steeds groter geworden en zie je nu ook stories, reels en IGTV. Video’s zijn steeds belangrijker geworden op dit platform. 
 

4. Optimaliseren

Op Instagram kun je goed de statestieken van de activitetien op jouw pagina zien. Je kun analyseren wat wel- en niet werkt voor jouw Instagram Shop. Net als op je feed kun je data zien over hoe vaak bezoekers de producten hebben bekeken of hoe vaak er vanuit hier is door geklikt naar de webshop of betaalpagina.
Wil jij Instagram Shopping toevoegen? Lees dan blog, hierin nemen wij je stap voor stap mee https://www.mrsecommerce.nl/instagram/hoe-voeg-ik-instagram-shopping-toe/
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *